June 03, 2010

::nasi tambah::

intro tuk entri nih...ape yang korang rase sangat best dimakan time selsema dtg berkonvoi bersame2 batuk dan juge mata berair?? aku(rs mcmbest gune aku dari saya,ok?) sgt suka makan tomyam campo yang panas2...dgn asap berkepol2 mcm org br lps fogging..heheheh..


ye..tu la menu aku mlm nih. before bersiap lg dah decide nak makan ape..actually, lps smyang maghrib trs terfikir nak mkn menu tuh..wahahahha..biasenye mcm nk giler pikir nak mkn ape tiap2 malam. bkan ape..kdg2 da terlalu muak nak makan masakan kat kedai..tak nsi gorg cine...nsi gorg pataya. pastu mee gorg mamak. then nasi paprik tak pon nsi gorg amerika. huh!!bosan betul. takde ke kedai makan yang jual lauk mcm kt umah je. ade ikn singgang, budu, nasi putih. tak pon gulai lemak pucuk paku, ikan gorg and sambal belacan pon ok je. see ak takpernah memilih...hahahhaha


okeh.. berbalik kepada menu ak tdi.. so port pilihan sudah pastilah kat kedai mkn berskrin besar, leh tgk buletin utama skali. eceh..tetiba jdi org yang suke ambik tau pasal isu semasa..kekekkeh... bergerak la kitorg ke CELUP (nama sejenis kedai makan). sampai kat sana, tak pikir panjang dah.. oder la tomyam+nasi putih+telur dadar.. limau suam sb aku macam xnak bagi melarat la konon.. tgk la bape hari je aku leh pantang dri minum ais. takpe nanti aku update ko balik ye cik blog. hehhehe...


suap pnye suap.. x sedau(kate org melakau) nasi da abis. lauk byk lgi. telur pon ad half lagik. abg waiter lalu. bitau dia dgn nada yang sgt slow.. lagi sikit nak mute.."abg, bg nasi tambah satu" abg tu jawapla, " ok." dan ibarat pengawas buat annoucement ade assembly mengejut, beliau laung...

"wei acik!!adik ni nok nasik tamboh sepinggang agi.!!!derah sket!!"

cis!!binawe nye waiter..aku ckp kemain slow, dia siap leh buat announcement. huhuhu. tak sampai 5 mnit, nasi tambah sampai...sambung lagi membaham makanan yang ade. sambil2 tunggu sahabat2 laen makan, ak mengusya tv, buletin utama la. ad cite pasal dreba teksi rogol bdk. tapi kalo tgkkan pakaian bdk2 skola zmn skang pon, padanlah. menjolok mate..lelaki mne tak jd gatal...btol org zaman skang nih. ntahapapa nye perangai. huh!!sbb tu ak skang menyampah nak tgk berite...

ok..cut it off. cite pasal makan balik.

lepas sume da siap2 makan, kitorg pon pegi la kt kaunter nak bayar. bile aku sebut je nasi tambah abg tuh tersengih, haisy!!aku cbut gigi tu karang..baru tau. kang pasni malu terus nak sengih2. tak tau ke fakta org kurus makan banyak. huh!













p/s: terbace kat sini, ade gak orang laen yang tatau pasal beruang kutub tak makan penguin...
kekekeekeh..aku ingt aku sorang je yang jakun tatau..hahhahahah

No comments:

Post a Comment