June 20, 2011

Semua milik Dia..

Mula-mula ingt nk tulis psl arwah amer, tp mcm takleh nk tulis pape. ramai betul yang da tulis psl dia. keperibadian dan jasa arwah mmg byk. semua dlm kenangan. takpe la... jodoh pertemuan, ajal maut di tgn Tuhan. and guest what, that was in his last entry.


"Hidup mati jodoh pertemuan, semuanya di tangan Dia. Cinta itu, satu hari nanti, pasti akan tiba."


antara entries khas buat arwah:





even kwn2 terasa something missing dgn pemergian arwah, tak terimejin keperitan family arwah. Al-Fatihah.

masa cerita kt pn hjh maa, aku betul-betul rs cm nk nanges. tp pn hjh maa ade ckp 1 ayt yg wat aku fikir pjg..

"org baik-baik Tuhan syg...tak nak bagi bertambah dose.."

tetibe aku terpikir, aku nih Tuhan tak syg ke? tetibe akal yang waras jwb, sbb Tuhan syg la Tuhan bg kau hidup lg. betulkan mne yg salah...baiki mne yg tak elok...Tuhan bg chance kt aku untuk tambah bekal lg. Allah tu Maha Tahu, Dia tahu pahale yang aku ade skang nih x cukup pon nk jd bekal di akhirat.. tak cukup pon tuk gerenti masuk syurga.

hampir 3 hari jgk la bdk2 uia kt fb n twitter semua mcm berkabung. yang suh sedekah Al-Fatihah ade, yang masih sugul pon ade. kwn2 lelaki yang rapat dgn arwah semua gune profile pic bersame arwah. mungkin x nak lupe...mungkin masih bersedih. takpe lah..slow-slow...

same gk mcm aku ngn ang ms mule2 tahu, menangis sampai x becakap pon kt fon... 2-2 menangis...mlm tuh ms ym ngn fahrin celop br aku rs mcm kool sket. dia ckp, mmg bende tu perit, tp pengalaman dia lg perit, mama dia pergi dpn mate sbb breast kenser. antara mak sendiri ngan kawan, mestila lg perit perasaan mama sendiri pergi... dan dalam ms yg terdekat tu jgk la another family members yang fahrin celop syg pergi jgk... so, since he can cope with the losts, who am i to say that i am very sad and in a deep grief? thanks bro! i am more than redha now...

nyawa tu milik mutlak Allah... same gak mcm hati.. hati itu Allah yang pegang... semoga Allah tak bolak-balikkan hati aku..semoga Allah guide aku ke jln yang benar....InsyaAllah...




No comments:

Post a Comment